Spis treści
Trasy Nordic Walking
Wszystkie strony

Szlaki turystyczne

Szlak Zielony Ostre (539 m n.p.m) - Hala Ostre - Muronka (1017m n.p.m.) - Magurka Radziechowska(1091 m m n.p.m.) czas przejścia 2 h 15 min

Szlak zaczyna się na skrzyżowaniu dróg Lipowa Ostre u wylotu Doliny Zimnika. Początek szlaku znajduje się na wysokości540 m.n.p.m. Początkowo szlak prowadzi drogą asfaltową przez Ostre i wznosi się lekko w górę. Po przejściu około 1500 m szlak skręca w pod kątem prostym wl ewo pomiędzy zabudowaniami. Na końcu asfaltowej dróżki wstępujemy na kamienistą drogę, która zataczając łuk prowadzi w górę. Po prawej stronie mijamy szałas pasterski. Bezpośrednio za nim znaki skręcają w prawo i kamienistą stromą drogą przecinającą polanę wiodą w górę. Dalej szlak prowadzi pokonując niewielkie wzniesienia terenu, trawersuje zbocze od strony doliny Twardorzeczki kierując się na Halę Ostre. Po przejściu hali po lewej stronie  dostrzec można czerwoną tablicę informacyjną rezerwatu przyrody „Kuźnie".  Dalej trasa omija z prawej strony przez Murońkę (1021 m n.p.m.) i biegnie dość stromo na szczyt  Magurki  Radziechowskiej (1108 m n.p.m.) skąd kontynuować można wędrówkę czerwonym szlakiem przez Malinowską Skałę (1152 m n.p.m.)  i dalej zielonym szlakiem na Skrzyczne (1257 m n.p.m.) lub czerwonym szlakiem przez Halę Radziechowską  i Glinne (1034 m n.p.m.) do Wegierskiej Górki

Szlak żółty Lipowa Ostre (ok. 539 m n.p.m.) - Dolina Zimnika - Łukaszne - Kościelec (1022 m n.p.m.) - Malinowska Skała (1152 m n.p.m) czas przejścia 2 h 30 min

Szlak rozpoczyna się na skrzyżowaniu drogi Lipowa Ostre u wylotu Doliny Zimnika. Początkowo szlak biegnie asfaltową drogą w Dolinie Zimnika. Po około 1 h wędrówki, na wysokości gajówki Łukaszne i po przekroczeniu potoku szlak odbija na prawo skośnie trawersując strome zbocze Kościelca (1022 m)  i kierując się na Przełęcz pod Malinowską Skałą, gdzie znajduje się węzeł szlaków turystycznych. Dalej kontynuować można wędrówkę szlakiem zielonym przez Malinowską Skałę na Skrzyczne (1257 m n.p.m.) lub w kierunku Magurki Wiślanej.

Szlak niebieski Lipowa Ostre (ok. 539 m n.p.m.) -Hala Jaskowa (ok. 950 m n.p.m.) - Skrzyczne (1257 m n.p.m.) czas przejścia 2h 30 min

Rozpoczynamy wędrówkęobok Hotelu Zimnik.Przed Hotelem Zimnik skręcamy w drogę która kieruje się na pobliskie zbocze. Szlak wspina się dosyć ostro pod górę do wysokości 850 m n.p.m.(Równia) gdzie na chwilę delikatnie się wyrównuje. Kolejnym etapem jest Hala Jaśkowa, nadana w 1665 r.   przez Króla Jana Kazimierza Mikołajowi Jaskowi z Lipowej, za zasługi w walce ze Szwedami. Czas potrzebny na dotarcie do hali wynosi około 1,30 h. Hala Jaskowa stanowi jedyny interesujący punkt widkowy na całej długości tego szlaku. Po przekroczeniu granicy hali szlak ponownie wspina się pod górę. Wędrówka na szczyt zajmuje jeszcze około 1h. Ze Srzycznego można kontynuować wędrówkę Zielonym Szlakiem przez Małe Skrzyczne (1211 m.n.p.m.) , Malinowską Skałę (1152 m n.p.m.) a dalej żółtym szlakiem przez Kościelec do Lipowej.