Spis treści
Trasy Nordic Walking
Wszystkie strony

Ścieżki rowerowe

Przez gminę przebiega  ścieżka rowerowa należąca do łatwych.  W większości przebiega ona mało uczęszczanymi drogami i jest bezpieczna. Trasa zaczyna się na Granicy Żywca i Leśnej. Początek na ul. Granicznej w Żywcu skąd trasa biegnie w kierunku zachodnim polnymi drogami wzdłuż Leśnianki przez około 1200 m. Po dotarciu do drogi Leśna- Twardorzeczka – trasa biegnie około 500 m tą drogą a następnie skręca na południowy-zachód. Po przejechaniu kolejnych 500m trasa opuszcza drogę asfaltową i skręca w prawo, w polną drogę, która prowadzi nad Leśniankę. Dalej trasa biegnie polnymi drogami wzdłuż rzeki przez około 2 km po czym dociera do drogi asfaltowej Twardorzeczka-Lipowa i skręca w prawo.

Po przejechaniu około 500m mamy do wyboru dwie możliwości. Możemy skręcić w prawo i pojechać w kierunku Leśnej na Wieli Drogę lub skręcić w lewo i ruszyć w kierunku Ostrego.

Wybierając pierwszą opcję skręcamy w prawo w boczną dróżkę tuż za rzeką i po przejechaniu około 1 km docieramy do drogi asfaltową wiodącej do Żywca przez Leśną. Skręcamy w prawo i po przejechaniu nią około 150 m ponownie opuszczamy drogę asfaltową skręcając w lewo przed przystankiem PKS. Dalej polnymi drogami dojeżdżamy do Wieli Drogi która prowadzi aż do granic Żywca.

W opcji drugiej skręcamy za rzeka w lewo i jedziemy wzdłuż rzeki przez około 2 km. Tutaj trasa skręca i doprowadza nas do drogi w kierunku Ostrego. Dalej poruszamy się główną drogą do Skrzyżowania z Ostrym i dalej przez Ostre do Twardorzeczki.

Dla wytrwałych rowerzystów górskich szczególnie polecana jest trasa: Lipowa, Ostre, Skrzyczne, Malinowska Skała, Zielony Kopiec, Magurka Wiślana, Barania Góra, Kamesznica, Złotna, Milówka i Lipowa. Długość trasy 60,0 km.